top of page
  • תמונת הסופר/תלילה בן הרוש

התוכנית שתשנה לך את העסק

עודכן: 21 ביולי 2021


ההדרכה שתשנה לך את החיים, ותקפיץ לך את העסק ! חינם!!! מכירים את הכותרות האלו ? עם הבטחות לשינויים מרחיקי לכת בעסק שלכם וקופות שמצלצלות בלי הפסק ?

יש לי קילומטרז' של 14 שנה ביחסי ציבור ושיווק עוד מהימים שהיו משווקים אירועים ופסטיבלים בפורומים , הרבה לפני שהרילס והסטורי נכנסו לחיינו ובכל זאת מדי פעם אני מתפתה להיכנס לכל מיני הדרכות חינמיות כאלו, חייבת לציין שהיו פעם אחת או שניים שלמדתי משהו חדש בענייני שיווק או הוארה לי נקודה כזו או אחרת לשיפור, רוב הפעמים זה לא קורה...

לפני כמה ימים נרשמתי להדרכה כזו לשמוע עוד כיוונים ועוד רעיונות זה תמיד טוב, הבעיה היא שהיום רוב ההדרכות האלו נותנות לך בעיקר שיווק של מוצר נלווה כלומר לא באמת נותנים תוכן אמיתי אלא מכינים אותך למכירה של מוצר כזה או אחר וכמות המיילים וס.מ.סים היא לחלוטין בלתי נסבלת.

בקיצור אין אמת בפרסום ! אלו יחסי הציבור הכי גרועים אלה לעסק שלך !

אם אתה מבטיח הדרכה ועשר דקות אחרי שמתחילים מתחיל מסע מכירות אגרסיבי.

לפי גישתי אם אתה מציע מוצר חינמי בכדי להגדיל את מעגל הלקוחות הפוטנציאלי שלך זה נפלא אבל תן תוכן , תן משהו שהוא בעל ערך מדיד, שתוכל להשתמש בו מחר בבוקר לעסק שלך ולראות תוצאות.

תוכן חינמי שניתן שבתוכו שזורים 50 דקות של "חימום הקהל " לקראת מכירה הוא לא באמת חינמי הוא מכירה ! אז בוא נקרא לילד בשמו ולא נטעה לקוחות פוטנציאלים.

נחזור להדרכה , מיד עם ההרשמה קיבלתי מייל שמספר לי שהצלחתי להירשם ומקומי שמור לעוד 2 ימים בהדרכה כמו שצריך.

יום למחרת עוד מייל , רק רציתי להזכיר לך שנרשמת וניפגש מחר ...אוקיי

ביום ההדרכה עצמה מ-ת-ק-פ-ה !!!!!

8:30 מתקבל מייל עוד רגע נפגשים ומתחילה ההדרכה שתשנה לך את השיווק בעסק.

9:40 מקבלת עוד מייל עוד 20 דקות מתחילים את ההדרכה

9:45 הפעם S.M.S עוד 15 שעה מתחילים את ההדרכה

בזמן ההדרכה עצמה מתקבל עוד S.M.S כבר התחלנו אבל את עוד יכולה להצטרף...( אני כבר בפנים יושבת און ליין ומקשיבה שחררו רגע ...)

10:30 בלי קשר לכלום ( בזמן ההדרכה ) עוד מייל , לא קשור לכלום הכנה להדרכה שאני כבר בתוכה

10:50 נגמרה ההדרכה החינמית

11:03 במקביל מתקבלים S/M/S ומייל בואי לרכוש רק עכשיו לזמן מוגבל רק ה10 הראשונים יקבלו במחיר זול במיוחד את תוכנית השיווק לעסק ...

12:15 הודעת S/M/S נשארה לך חצי שעה לקבל את התוכנית ב"מחיר מציאה"

מה נסגר ??? 7 התראות משעה 8 וחצי עד השעה 12 וחצי אם זאת לא הטרדה אז אני לא יודעת מה כן ? מטורף לחלוטין , גם אני חותרת למכירה גם אני שולחת אימיילים שיווקים או תזכורות ס.מ.ס לסדנאות יח"צ שאני עושה אבל זה ...זה מטורף !!!

יום למחרת 8:30 מתקבל עוד מייל מה עוד לא נרשמת הנה אוטוטו סוגרים את הדלת ותשארי "מחוץ למסיבה" אחרי שעה וחצי עוד מייל שמזמין אותי לשיעור הדרכה חינם! לגמרי חינם שישנה לי את העסק ואת הדרך שאני מוכרת ויגרום לקופה שלי לצלצל בלי הפסקה...

10:05 הסרתי את עצמי מהרשימה ונשמתי לרווחה.

שיטת הדחוף את הלקוח לקיר , תלחץ אותו עד שיקנה ממך משהו היא המשפך השיווקי , מונח שבוודאי מוכר לכל מי שקצת התעסק בשיווק של העסק שלו והתייעץ באנשים, כן השיטה היא נכונה אבל התדירות חייבת להיות מאוררת יותר , 7 התראות ב4 שעות הם לרוב האנשים מטרד.

תמיד ולתת את תשומת הלב שלנו לאנשים שאנחנו מוכרים להם , לחשוב לרגע האם אני הייתי רוצה ככה שיקנו ממני תחת לחץ והבטחות שווא .

תיתנו תוכן חינמי אבל תתנו משהו עם ערך אמיתי !

תשלחו מייל שיווקי אבל ממש אין צורך לעשות את 5 פעמים ברצף , תשלחו תזכורת אבל שימו לב לאנשים שכבר נמצאים איתך בהדרכה אין צורך להפריע להם בהדרכה שלך עצמך במיילים והודעות לנייד.

גם במכירות קצת פחות אגרסיביות, אמצו גישה של יחסי ציבור של הגשת השירות ולא דחיפת השירות היא הרבה יותר בריאה ומשתלמת לטווח ארוך לך, ללקוחות ולעסק שלך !



10 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page